روش تولید عصاره زعفران پودری و مایع صادراتی

روش تولید عصاره زعفران پودری و مایع صادراتی

روش تولید عصاره زعفران پودری و مایع صادراتی

تولیدکنندگان در روش تولید عصاره زعفران پودری و مایع باید روش کم هزینه را انتخاب کنند. مجموعه فرانیز به تاجران و بازرگانانی که کیفیت و قیمت جهت پخش محصولات صادراتی برای آن ها حائز اهمیت است؛ خریدی مطمئن و مقرون به صرفه را پیشنهاد می کند.

مرحله تولید بهداشتی عصاره زعفران

روش تولید عصاره زعفران پودری و مایع صادراتی

زعفران به صورت فله خریداری می شود. سپس این حجم خریداری شده به کارخانه منتقل می گردد و ابتدا در آزمایش هایی کیفیت آن ها بررسی می شود تا به طور کامل مرغوبیت آن ثابت گردد.

عصاره های  زعفران در بهترین شرایط بهداشتی تولید می شوند متخصصان تغذیه و تولیدکنندگان به شرایط حساس کاملا واقف بوده و سعی می‌ کنند تا استانداردهای تعریف شده را به خوبی رعایت کنند بدین ترتیب این محصول روند تولید و فرآوری خود را می گذراند و برای افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند به علت بهداشتی بودن و بسته بندی باکیفیت توصیه می شود. عصاره زعفران یک عصاره گیاهی پر کاربرد در انواع آشپزی خانگی و صنعتی است که به صورت مایع و پودر تولید و عرضه می گردد.

روش تولید عصاره زعفران پودری

روش تولید عصاره زعفران پودری و مایع صادراتی

طبق تعریف استاندارد های ملی و جهانی پودر زعفران حاصل آسیاب این محصول است به صورتی که ۹۰ درصد ذرات آن از الک با منفذ ۵۰۰ میکرون عبور می نماید. پس از آسیاب زعفران به آن حلال و بتاکاروتن اضافه می‌شود.  بتاکاروتن رنگدانه ای زرد_نارنجی است که علاوه بر اینکه موجب تثبیت و زیباتر شدن رنگ عصاره می‌شود از ایجاد سرطان در بدن جلوگیری به عمل می آورد و همچنین این  ترکیب آلی پیش ساز ویتامین آ در بدن انسان است.

روش تولید زعفران مایع

روش تولید عصاره زعفران پودری و مایع صادراتی

در این روش گیاه زعفران را داخل دستگاه ریخته و با اضافه کردن گاز ازت، اکسیژن در سیستم تخلیه می شود. در نتیجه بهترین عصاره به دست می آید که با انجام این فناوری تا دو سال دیگر رنگ و بوی این محلول حفظ می شود. گاز ازت برای فریز کردن سریع مواد غذایی و کمک به حفظ رطوبت، رنگ و طعم ساختار تمام فرآورده ها مفید است که این روند همچنان موجب قوام ماندگاری عصاره ها می شود. عصاره های مایع کاملا محلول بوده و برای ایجاد خواص ادویه زعفران در غذا کافی می باشد.

این عصاره در جهان از کاربردهای مختلفی برخوردار می باشد عصاره زعفران در آشپزی بسیار محبوب است و در پخت غذاهایی چون جوجه کباب و شله زرد بسیار موثر می باشد. همچنین این عصاره را میتوان در صنایع غذایی گوناگون از جمله تولید کیک و شیرینی، آبنبات، تافی و غیره به کار گرفت؛ یکی از مزیت های استفاده از این گونه عصاره ها جلوگیری از اتلاف وقت است.

از آنجا که زعفران یک ادویه بسیار گران قیمت است، همه قدرت خرید آن را ندارد. عصاره زعفران جایگزینی ارزان و با صرفه اقتصادی نسبت به گیاه زعفران می باشد.

یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده زعفران در دنیا ایران است و ۸۰ درصد زعفران مصرفی دنیا را تامین می کند و پس از اسپانیا قرار دارد. برای تولید یک کیلو زعفران خشک حدود ۵ کیلوگرم گل زعفران نیاز است و همین عامل باعث بالا بودن قیمت این چاشنی شده است.

فرانیز با افزایش تولید عصاره زعفران بدون هیچ ماده افزودنی و رنگ خوراکی مضر، این فرصت را در اختیار تاجران قرار داده است تا یک عصاره باکیفیت و مقرون به صرفه را تهیه کنند و با صادرات به کشورهای جهان سود بالایی را به دست بیاوردند. صادر کنندگانی که می خواهند با کیفیت ترین فرآورده های زعفران را خریداری و صادر کنند می توانند به صورت مستقیم با عرضه کنندگان شرکت فرانیز ارتباط بگیرند.

سوال داری، من اینجام!