فروش پودر زعفران متین خراسان به چینی ها

فروش پودر زعفران متین خراسان به چینی ها

فروش پودر زعفران متین خراسان به چینی ها

متاسفانه با بی کیفیتی در بسته بندی ها و شرایط سخت صادراتی این کشور، کار تجار ایرانی کمی سخت شده است. برای ترغیب خریداران و فروش پودر زعفران متین خراسان به چینی ها باید به این نکات دقت شود.

علل بی رغبتی بازرگانان چینی به خرید زعفران ایرانی چیست؟

فروش پودر زعفران متین خراسان به چینی ها

در بازار تجارت، داد و ستد به معنای دادن یک کالا و یا خدمت و در مقابل نیز گرفتن چیز دیگری می باشد. از زمان های گذشته و با شدت گرفتن قدرت تجاری چین و تولید محصولات مختلف، کشورمان به یکی از مناطق هدف صادرات آن ها تبدیل شد و کالا های بسیاری از آن منطقه به ایران وارد می شد.

این مسیر در طرف مقابل نیز وجود داشت و همزمان محصولاتی چون فرش دستبافت ایرانی، پسته و زعفران توسط تجار ایرانی به چین ارسال می گشت و این چرخه مدام در حرکت بود. تا اینکه با تغییر شرایط تجاری کشور مقصد، شرایط برای صادرات با سختی مواجه شد. شاید بتوان گفت که هم سنگ اندازی خود آن ها علت این اتفاق بود و هم مسائل دیگری که کیفیت کالای ایرانی را به شدت زیر سوال می برد.

فروش پودر زعفران متین خراسان به چینی ها

زیرا در سال های اخیر، پودر زعفران متین به این کشور با نام محصول دارویی و هزینه های گمرکی خاص آن ارسال می شود. برای روشن تر شدن علت ها و توجه تجار به این موارد، به صورت موردی بیان می گردند:

  • عدم رایزنی صحیح مسئولین ذی ربط با همتایان خود در این کشور جهت تعدیل هزینه های گمرکی
  • قاچاق پیاز زعفران به چین و به تولید رساندن آن
  • عرضه قاچاقی زعفران ایرانی با بسته بندی های بی کیفیت
  • اقدام به فروش اینترنتی برخی سودجویان با قیمت های پایین

چگونه با عرضه پودر زعفران متین خراسان نظر تجار چینی را جلب نمود؟

فروش پودر زعفران متین خراسان به چینی ها

با این حال مقداری از مشکلات نیز به حیطه محصولات داخلی و نوع عرضه آن ها می رسد، که اگر یک برند ملی ثبت شده جهانی برای تولیدات زعفرانی خود داشتیم؛ تمامی تولید کنندگان درجه یک می توانستند فرآورده های خود را تحت پوشش این نام با بهترین بسته بندی مطابق استاندارد های روز دنیا به فروش برسانند.

با نگاهی به گذشته و بازار صادراتی تجار در چین متوجه خواهیم شد که آن زمان بسیار پر رونق بوده است و دلیل آن در ابتدا کیفیت اصیل محصول عرضه شده و سپس نبود زعفران در این کشور بوده است. حال اگر تجار باز هم می خواهند که این منطقه را به دست بیاورند باید کالایی در خور شان ایرانی مانند پودر زعفران متین خراسان را در سبد صادرات خود قرار دهند تا دوباره اعتماد ازدست رفته بازرگانان چینی را به دست آورند.

سوال داری، من اینجام!